MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Episod 6

Najwa duduk di taman kolejnya ..dia teringat pasal malam tadi ..bengang dibuatnya ..jom kita flashback balik pasal malam tadi ..

            “Hoi ..! kau ngigau pasal siapa hah ..?” usik Liza ..sambil tersenyum ..

            “Adalah ..” Liza tersenyum lagi ..

           
             “Kau ingat aku tak tahu ..? kau ngigau yang Farhan dengan sorang lagi budak lelaki propose kau kan ..?” Najwa ketuk kepala dia sendiri ..macam mana boleh kantoi ni ..?!

            “Macam mana kau boleh tahu ..?” Najwa yang kepenatan tu baring semula ..alah ..dah kantoi sudahlah ..nak undo balik pon tak boleh ..

            “Kau cakap macam ni …Farhan ..awak tak sanggup lukakan hati Liza kan ..? kahwinlah dengan dia ..” Liza mengajuk-ajuk gaya dan cara Najwa bercakap tadi ..Najwa mengeluh ..

            “Sebenarnya ..tadi ..aku saja je sebut-sebut yang aku sayangkan Farhan ..tak sangka pula kau ngigau pasal aku pula ..siap suruh Farhan kahwin dengan aku pula ..hehe ..” Najwa menuju ke bilik air ..Liza pun satu ..siap ikut dia pergi bilik air sambil bercerita pulak tu ..aduih .! muka Najwa dah merah ..merah menahan malu ..!

            “Tu la kau ..lain kali ..basuh kaki dulu kalau nak tidur ...sekarang dah pukul 10 malam ..sudah ..! jangan risau ..masih ada 30 minit lagi ..tak ..tak ..kalau remote astro tu hilang ..” Najwa yang hentak membasuh muka terus menadah air ..lalu menyimbah Liza yang ada di pintu bilik air ..menyibuk aja ..!!

            “Whatever ..”tutur Najwa perlahan ..remote astro dicapai lalu membuka siaran Astro Hitz ..lagi 30 minit K-pop Hitz akan bermula ..sabar je lah ..


            “Ayy Wawa ..” suara garau telah mamatikan lamunannya ..kelihatan Naqib melambai-lambai ke arahnya ..pelajar-pelajar dikelilingnya mula menyerbu Naqib ..Naqib yang dikelilingi ramai orang terus mendapatkan Najwa walaupun dalam keadaan sesak ..Naqib menghulur tangan ..Najwa yang tanpa berfikir terus menyambut huluran Naqib ..Terus Naqib berlari ..Najwa terpaksa lari jugak sebab Naqib pegang penggelangan tangannya dengan kuat ..!!

*****
Najwa menarik nafas ..penat berlari satu kolej ..ni pasal Naqib lah ..! saja tau lari tak henti-henti walaupun tak ada orang kejar lagi ..sengaja nak kenakan Najwa ..buat derk je ..kura-kura langgar batu ..sudah tahu buat-buat tak tahu ..!!

            “Dasyat ..” tutur Najwa perlahan ..Naqib menuju ke dinding lalu  bersandar di dinding memandang Najwa …dasyat ke ..? biasa je ..

            “Tu semua ..fans awak ke ..?” sambung Najwa mendapatkan Naqib..sambil menangkat keningnya ..Naqib yang memerhati dari tadi ketawa kecil ..comel sugguh ..!

            “Pedulikanlah ..semua tu tak penting ..diorang kejar aku sebab aku handsome ..”Naqib tersenyum nakal ..Najwa membutangkan mata ..rasa macam nak muntah je dengar perkataan ‘handsome’ tu ..ueeiikk ..!!

            “Handsome ke ..?”

            “Handsome lah ..!!”

            “Yelah tu ..”Najwa tak mengalah ..

            “Yelah lah ..!!” Naqib pon tak mahu mengalah ..dua-dua kepala batu ..!!

            “Ada apa awak panggil saya ..?” Najwa tukar topik ..tak mahu gaduh-gaduh lagi ....

            “Nanti petang lepas kelas kau dah habis ..jumpa aku kat bilik time aku tolong kau ..kalau ada guard tanya ..cakap kau tu auntie aku ..nanti guard tu bagi masuk lah ..” Najwa membutangkan mata lagi sekali ..auntie ..??!! tua sangatkah muka aku ..?

            “Tak nak lah ..bukan ada apa pun masuk bilik awak tu ..lagipun saya tak ingat jalan nak ke sana ..” selamba betul dia berkata ..

            “Jangan nak ngada-ngada ..nanti aku masuk kelas kau karang ..baru tahu ..!”

            “Alah ..malaslah ..” Najwa mengeluh ..tak mahu ..!!!

            “Rajin-rajinkan lah ..” Naqib menepuk bahu Najwa untuk beberapa kali ..Najwa hanya membiarkan ..matanya memandang ke depan ..

            “Tak nak ..” Mata Najwa mencari kelibat lelaki yang ada di sebelahnya ..aikkk ..?? dah hilang ..? memang mamat sorang ni misteri betul ..huish ..!! Hatinya menyanyi lagu Beast Mystery yang dinyanyikan oleh band Korea …dia suka lagu tu ..!!

Neon jeongmal mystery, mystery, mystery , mystery
Mystery, mystery, aldagado moreu neun neo
Igeot cham mystery, mystery, mystery, mystery
Mystery , mystery
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan