MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Episod 5

      
            “Kau memang teruk lah ..!!” marah Liza apabila Najwa berada di pintu masuk rumah diorang ni ..kasutnya disusun rapi kat rak kasut ..Liza ni ..orang tengah serabut kepala otak pasal kolej baru dia yang besar kedabak sampai boleh dia pengsan ..balik-balik terus kene maki ..aduih ..!

            “Sorry ..aku tahu kau tak terima nanti ..sebab tu aku biarkan ..benda dah jadi ..aku bukannya boleh undo kan masa balik ..” Najwa mengeluh ..mengusap rambut Liza yang pendenk tu ..kemudian berlalu menuju ke bilik ..melompat ke arah katil ..

            “Ye lah ..aku ni siapa ..aku kan diamanahkan untuk jaga kau ..bapak kau kan majikan aku ..aku rela ..even kau anggap aku as a friend and as a housemate ..tapi suruh lah bapak kau tanggung kos aku ..aku pon nak belajar kat kolej mewah tu ..sekaligus ..aku jaga kau ..” perrgh ..! selamba betul Liza cakap macam tu ..

            “Aku bukan tak mahu ..tapi kalau kau nak ..mintak lah bapak aku ..”

            “Seganlah ..”

            “Nak buat apa segan-segan ..? aku dah anggap kau macam kakak aku ..best tau dapat kakak macam kau ..hari-hari dapat ceramah free ..dapat balik kampung kau ..dapat ushar abang kau ..” Liza membaling bantal ke muka Najwa ..

            “Malulah ..” Liza jadi orang pemalu pula ..

            “Sudahlah ..! pergi tidur sana ..!” Marah Najwa ..mengganggu ajalah ..! Liza melihat jam di dinding ..dahinya berkerut ..

            “Tidur apanya pukul 6 petang macam ni ..? patutnya petang-petang macam ni kita turun bawah ..jogging-jogging ..balik mandi .. ..tengok tv ....dah ngantuk baru tidur .!” Liza membebel ..suka hatilah nak tidur pukul berapa ..tak payah jogging ..Najwa memang dah jogging tanpa rela kat kolej tadi ..Lalu matanya dipejam ..

*****
        
             “Wawa .. saya tak pandai nak karang ayat-ayat power ..saya straight to the point je ..” tutur Farhan ..apa dia merepek ni ..?

            “Apa dia ..?” soal Najwa pelik ..

            “Awak nak jadi isteri sa..” belum sempat Farhan menghabiskan ayat dia ..muncul pula Naqib ..muka dia berang ..hah ..! mamat sorang ni lagi pelik ..ada ke patut pakai tuxedo dengan selipar jepun ..? trend apa ni ..?

            “Tak boleh ..!dia milik aku ..!” jerit Naqib ..apa mamat-mamat ni merepek  ..?

            “Sampai hati awak ..sanggup awak mepermainkan saya ..” rintih seorang gadis yang agaknya merujuk kepada Naqib …Allah ..! milik siapakah gadis ini ..?

            “Siapa cepat dia dapatlah ..!” marah Farhan ..muka Naqib semakin merah ..

            “HOI ..! awak ..dan awak  ingat saya barang ke nak berebut ..?” marah Najwa pula ..jari telunjuk Najwa menunjukkan Farhan dan Naqib…suasana diam seketika ..

            “Awak ..kalau awak kahwin dengan Naqib ..dia tak dapat bahagiakan awak ..” adu Farhan ..gadis tadi mengangguk ..Najwa mengetap bibir ..

            “Sayang ..jangan percaya cakap dia ..dia nak pengaruh awak ..” adu Naqib pula ..gadis tadi pula yang ketap bibir ..Najwa membulatkan mata ..kau panggil aku ..SAYANG ..?!

            “Hei perempuan ..!! saya tak suka awak merampas kebahagiaan saya ..biarlah Farhan yang mendampingi hidup awak ..” tutur gadis itu ..pipinya dibasahi air mata ..

            “Mana boleh ..! Farhan milik aku ..!” Liza ..? macam mana dia boleh ada kat sini ..?aduih ..!

            “Wawa ..kau kahwin sajalah dengan Naqib ..kau suka dia kan ..? kau tak sanggup lukakan hati aku kan ..? aku kawan kau ..” Liza ..apa kau merepek hah ..?Najwa garu kepala ..sekarang ni ..dia tengah shooting drama apa ..?

            “Ayy minah ..! kau jangan nak masuk campur ya ..!” marah gadis tadi ..

            “Sudah ..sudah ..! saya nak tanya Farhan ..Farhan ..! sanggup awak sakiti hati kawan saya ..?” Farhan mengangguk ..Najwa menjeling Farhan ..tajam ..pantas Farhan menggeleng ..good boy ..Liza tersenyum puas ..

            “Naqib ..awak tak mahu melukakan hati saya kan ..?” pantas Naqib menggeleng ..air mata gadis tadi mengalir dengan laju ..macam nak banjir aja tempat ni ..

            “Naqib ..awak kahwin dengan gadis ni ..biarlah saya tak ada pendamping ..asalkan kamu semua bahagia ..” gadis tersebut tersenyum ..Najwa pun tersenyum ..senyuman sakit hati ..! huhu ..

            “Wawa ..!!!!”Liza menjerit ..waduh ..! telinga aku boleh jadi pekak ..!

Najwa membuka mata ..aku kat mana ni ..? kenapa Liza menggoyangkan badan aku ..?kenapa suasana gelap gelita ..ada kempen jimat karen (elektrik) ke ..?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan