MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Prolog

BAMN ! 

Najwa tertunduk.Bajunya dah kotor ...! ISH ! ini mamat punya pasallah dia jadi macam ni ..
Pelanggan-pelanggan yang lain memerhatikan mereka berdua ..Macam mana boleh terlanggar ni ..? buat malu jerkk ..

   "Ayyy minah ..! tak ada mata ke ..?" Pedas sungguh ayat mamat depan dia ni.Nak aja dia kasi WAACHAA..! Najwa terdiam ..mencari jawapan ..

   "Sorry ye cik abang .. nanti saya tukar mata dengan mata kucing saya yerr .. tak payah susah-susah nak beli contact lens nanti .. " Merah muka mamat baget handsome kat depan dia ni .. PADAN MUKA ..! siapa suruh gelar aku 'minah' ? bapak aku bagi nama sedap-sedap .. aku ada nama tau ...!

  "Sapa nak ganti baju ni ..?!" Lelaki itu tidak mengalah ..Lantas member mamat sorang ni hulurkan tisu kepadanya .. dan juga Najwa .

   "Kenapa nak salahkan saya ..? awak punya baju ..ganti la sendiri .."

Lelaki itu terus menghampiri minah depan dia ... lalu mulutnya menghampiri telinga Najwa ..
     "Lain kali ..tak payah tukar mata ..letak je mata awak kat lutut .."Pantas kaki Najwa memijak kaki lelaki itu ..
   "ARGHHH !"

Biarkan dia rasa ..HAHAHA ..! Najwa tersenyun puas ..Otak dia pergi mana ..? takkan mata nak letak kat lutut ..sengall !!Lantas begnya dicapai ..

    "Saya nak blah .. bye-bye .." 

    "Nanti ..! ni kad saya ..kalau baju awak kotor ke ..rosak ke ..call saya ..and sorry for my friend ..dia memang macam ni .." Berbudi bahasa betul kawan mamat sorang ni ..tak macam mamat ni ..piii rahh ..!

    "What ever .." Najwa berlalu ..malas nak layan mamat baget romeo dengan member dia ni ..dua-dua bageettt ..!

*****
   "OK?" tanya Liza. Sahabat karib Najwa sehidup-semati ..ceyyywaaaah ...!
  
  "K.O .." jawab Najwa ... tangannya hampir lenguh menekan butang remote astro .Mencari siaran yang menarik minatnya ..tapi hampa ..semua da tengok ..asyik ulangan jerr ..boring betul ..!

  "Ada citer best ke ..? meh kita kongsi .. aku tak sabar nak update citer baru  ni ..huhu .."
  "Tak de mendenya ..kau tak ada kerja ke ..?" bukan dia tak tau ..anak dara sorang ni pemalas bukan main ..mata asyik kat screen laptop je ..huh ..MATA ..?

   "Eleh ..kau nak aku buat apa ..? aku tak ada kerja la .." Liza buat muka toya ..
    
   "Jap ..jap .." Najwa berlari menuju ke bilik ..mencari begnya ..mencari kad ..huhu ..kad sapa ..? tungguu ..

   "Nah .."sambungnya ..amik nafas ...Liza menyambut ..meneliti nama yang terpapar di kad ..

   "Far ..Farhan Daniel ..?"

   "Ye kerr ..?"soal Najwa ..Liza mengambil remote astro lalu mengetuk-ngetuk tangan Najwa ..minah ni ..dah lah kad ni dia yang punya ...tapi tak tahu ada nama Farhan Daniel ni ...teruk betul ..!

   "Sakitlah !"

   "Tau sakit ..ni kan kau punyerr kad ..apesal kau tak tau nama Farhan Daniel dicetak kat kad ni ..?"

   "Mana aku tau ..tadi aku tengok sekali lalu je ..malas nak tengok kad ni sampai berjam-jam .."Matanya terus di alihkan ke kaca tv ..buat-buat khusyuk ..Liza berfikir sejenak ..confirm ada problem ..! matanya dikecilkan ..memandang Najwa penuh curiga ..

   "Yelah ..yelah ..kan tadi baju aku agak kotor kene air kopi ...ada la insan yang terlebih poyo langgar aku ...nasib baik bawak baju spare .."

  "Yang ni pulak ..?" tangan Liza memegang kad tadi ..

  "Member dia yang kasi ..aku rasa lah kan ..member dia macam nak usha aku la ..hehe .."Najwa terperah santan pulak ..kusyen yang ada di sebelah Liza di capai lalu dibaling ke muka Najwa ..perr ..! tepat-tepat seyyhh..!

  "PERASAN ..!"

Suasana terdiam sejenak ..

  "Hansome tak ..?" Liza menyoal nakal ..Najwa mencebik ..

  "Dua-dua handsome ..tapi sorang tu ada yang kurang la ..bagi aku yang kurang tu ..kurang ajar .." Najwa menekup mulutnya ..OPPSS ..! macam mana boleh terlepas pulak ni ..?

  "Ayoyo ..kantoi sudah ..and aku rasa ..mamat yang ko perasan nak usha ko ni ..better ko usha dia balik ..sebelum aku cop dia .."seloroh Liza ..

  "Ish ..memain pulak dia ni .."

P/S: bru create citer ni ..tolonglah komen kalo x betul ..boleh diperbetulkn ..trimass ..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan