MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Episod 4


Najwa memegang kepala dia ..rasa macam ada bintang berpusing atas kepala dia ..warghh ..! peningnya ..!dia melihat sekeliling ..apa ni ..? tempat apa ni ..? cantiknya ..semua colour putih ..adalah hitam-hitam sikit .. OMO ..! ntah-ntah dia ada kat syurga ..MAMA ..! PAPA ..! aku tak mahu mati lagi ..! umur aku muda lagi .. ! Oh Tuhan ..turunkanlah aku ke bumi ..aku masih perlu masa untuk bertaubat ..Ampunkan aku .. air mata Najwa bertakung ..belum gugur lagi ..sipi-sipi je nak gugur ..huhu ..

            “Ayy ...kau dah bangun ..?”Najwa berpaling ..hah ..?! mamat ni ..? kenapa dia ada kat sini ..? dia pun mati saing-saing dengan aku ke ..? mana tak nyerr si Najwa fikir macam tu ..mamat tu masuk pun pakai baju putih ..cuma ada bawa beg ..

            “Kenapa kau tengok aku macam tu ..?” soal mamat tu lagi ..tangannya memnbuka kotak first aid ..Aik ..?! orang dah mati pun kene rawat jugak kah ..?

            “Tahulah aku handsome ..tak usah lerr tengok aku macam tu ..” mamat tu tersengih ..Najwa mencebik ..eleh ..dah agak dah ..sejak first time jumpa dia ..memang mamat ni terlebih baget tau ..!

            “Tadi kau pengsan ..kau minta tolong dengan aku ..apa yang kau nak aku tolong ..?” sambung mamat tu lagi setelah Najwa hanya mendiamkan diri ..macam orang bisu ..! tak ada mulut …! Najwa mengetuk-ngetuk kepala ..baru dia ingat ..! tadi dia lapar sesangat ..pastu dia mintak tolong dengan orang ..pastu dia pengsan .. mamat ni ..? tak kanlah mamat ni yang tolong dia …? Aduh ..! sudahlah aku menyumpah seranah dia dalam hati ..mamat ni tolong aku pulak tu ..he he ..sorry lah ..

            “Lapar ..” jawapnya sepatah ..

            “Nak makan apa ..?” Najwa tersengih lagi ..

            “Apa-apa ..” setelah mendengar perkatan ‘apa-apa’ tu .terus mamat ni mengeluarkan Blackberry dia .. menelefon seseorang ..

            “Tolong bawa masuk Nasi Ayam Black Pepper dalam bilik saya ..bukan black pepper yang serbuk tau.. dengan Jus Oren .. dua set ..” Lalu dia memutuskan talian .. Najwa kerut dahi pastu tersengih .. ternyata dia bukan kat syurga ..he he ..

            “Lagi 5 minit ..makanan sampailah ..” Najwa tersenyum ..hati dia mengucap terima kasih ..dia macam puteri pulak ..dilayan dengan baik ..

            “Nama ..?” Najwa bertanya ..takkan lah dia nak panggil mamat pulak ..

            “Ohh ..just call me Naqib ..” Najwa mengangguk ..

            “Thanks Naqib ..sebab awak tolong saya ..” Najwa tersenyum ..teserlah kecantikkan dia ..dengan lesung pipit lagi ..so kawaii ..!

            “Eleh ..perkara kecik je ..nama kau ..?” Naqib tersenyum bangga ..sekarang ni dia jadi hero pulak ..

            “Najwa Husnani ..”

            “I see ..so ..what should I call u ..? Nani ..? Najwa ..? Husna ..?”

            “Wawa ..”

Tok Tok ..!mereka berpaling ..makanan dah sampai ..! Najwa tersenyum riang ..! yeah ..!

            “Masuk ..” orang di luar menurut perintah ..tombol pintu dipulas ..Makanan-makanan yang dipesan disusun rapi di atas meja ..

            “Minta diri ,Tuan ..” Kata penghantar makanan sambil membongkokkan bandan ..wahh ..! memang betul-betul kaya lah si Naqib ni ..Najwa dengan rakusnya mencapai garfu dan sudu ..lalu mengalihkan ayam-ayam dipinggannya ke pinggan Naqib ..kan sudahku bilang ..Najwa tak suka makan ayam ..

            “Kau tak makan ayam ..?” Tanya Naqib ..dia paling suka ayam tau ..!

            “Tak ..saya makan ‘bapak ayam’ ..‘anak ayam’ tak main lah …” Naqib kerut dahi ..biar betul ..!!

            “Amboi ..tak baik cakap benda tu depan rezeki ..”

            “Hehe ..abis kalau saya letak ayam tu kat pinggan awak ..mestilah saya tak makan ayam ..apalah awak ni ..” Najwa makan dengan gelojoh ..argh ..! peduli apa kalau makan macam ni depan orang kaya …perut aku memang lapar ..!

            “Kau tak makan dari tadi ..?” muka Najwa memang tak tahu malu ..! makan macam orang tak makan setahun ..tak sampai 2 minit ..pinggan tu dah licin ..sekarang ni Najwa menyedut jus oren ..memang gaya orang lapar habis ..!

            “Tak makan dari pagi ..” Dari luar pintu mungkin dapat dengar Najwa sedawa ..kuat betul dia sedawa ..Naqib menelan air liur ..biar betul minah sorang ni ..Naqib meneliti jam ..patut la ..dah pukul 5 petang ..memang la si Najwa ni kebulur ..

            “Saya rasa better saya balik ..nanti housemate saya marah ..ok lah .. saya tak reti cakap bahasa inggeris ..tapi saya try ..Hello ,Good Morning ,Good Bye ,Bye Bye ..” Najwa melambai ..pastu lesap entah ke mana ..Naqib ketawa kecil ..minah sorang ni memang cute ..!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan